Följ Aareon Sverige AB

"Vi ska leverera kvalitet" - Intervju med Aareon Nordics nye VD Lars Aabol

Nyhet   •   Feb 16, 2020 13:19 CET

Lars Aabol, VD Aareon Nordic


Hur har din första tid på Aareon varit?                                                                                                           Den har varit spännande, omtumlande och utmanande. Det som hittills gjort störst intryck på mig är alla fantastiska medarbetare.

Vad har du jobbat med tidigare?
Jag har varit entreprenör, jobbat med IT och utvecklat programvara inom både egna företag och som anställd. Jag startade mitt första bolag år 1985 för att utveckla programvara för finansiell analys. Förutom att bygga upp bolaget var mitt fokus försäljning. Så småningom blev vi uppköpta och jag startade ännu ett företag med integration av IT-system. Det såldes till Enfo, där jag har arbetat fram till nu.

Varför valde du Aareon som din nya arbetsgivare?
Framför allt två saker avgjorde mitt val av Aareon:
Jag älskar fokus! Enligt min mening är det det enda sättet som en mindre organisation i en stor kontext som IT är, kan bli ledande och addera stort kundvärde. Aareons fokus på att digitalisera fastighetsbranschen känns smart och helt rätt.
Jag gillar storleken på företaget. Här finns en möjlighet att se alla medarbetare. Det är människorna som är värdet i ett kunskapsföretag där kundvärdet är viktigt. Alla ska känna att de är stolta och viktiga spelare i leveransen mot ett högre kundvärde.

Vilka är dina drivkrafter?
Det är att nå gemensamma resultat tillsammans med andra. Jag är en lagspelare som gillar att, utifrån ett kund- och medarbetarperspektiv, skapa långsiktig lönsamhet. En organisation där medarbetarna älskar att vara medarbetare och vi gör våra kunder till hjältar hos sina kunder.

Vad är viktigast för dig just nu?
Att skapa förtroende internt och externt genom att lära känna mina medarbetare. Att släppa fram de som verkligen kan och vet hur våra kunder vill ha det samt initiera ett antal saker utifrån kundens upplevelse av oss. Allt för att bygga en långsiktig lönsamhet.
Genom åren har jag lärt mig att det är viktigt att ta vara på all kompetens som finns för att kunna fatta rätt typ av beslut. Aareon ska leverera kvalitet och vara den ledande leverantören som hjälper kunderna att digitalisera. Vi ska vara bäst på att förstå kundens kund, på det sättet kan vi få stora konkurrensfördelar.

Slutligen, vår omvärld – har du någon spaning?
Det är spännande att se hur digitaliseringen har skapat helt nya möjligheter/utmaningar när det gäller makten hos konsumenterna. Det är konsumenterna som ställer krav på leveransen inom digitala tjänster. Det i sin tur leder bland annat till digital utveckling. I framtiden kanske det är viktigare med de digitala tjänsterna i en bostad än var den ligger.

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks Integritetspolicy.